Úkoly: Nakresli mamince obrázek nebo vyrob nebo pomáhej s prací doma. (napiš nebo pošli, co jsi dělal) ČJ Tento týden si dáme opakování (pokud si s tím nebudeš vědět rady, napiš): 1, Jaký je rozdíl mezi hláskou a písmenem: 2, Jak dělíme hlásky (na 3): 3, Vyjmenuj všechny samohlásky: 4, Jak dělíme souhlásky a vyjmenuj je: 5, Vyjmenuj ohebné slovní druhy: 6, Vyjmenuj neohebné slovní druhy: 7, Co všechno určujeme u podstatných jmen: (4) 8, Vyjmenuj všechny vzory podstatných jmen, napiš, k čemu je potřebujeme: 9, Jak dělíme přídavná jména: (3) 10, Vypiš všechny druhy zájmen a u všech (kromě osobních, tam uveď všechny) vyjmenuj 3 příklady zájmen: 11, Zkus si vyskloňovat zájmeno osobní JÁ ve všech pádech ( 1. JÁ, 2. beze MĚ, 3.ke MĚ, 4.vidím MĚ, 6. O MNĚ, 7. Se MNOU – VIDÍŠ, ŽE NĚKDE NAPÍŠEŠ JEN MĚ, NĚKDE VŠAK MNĚ – ZAPAMATUJ SI POMŮCKU – JIRKA – NAPŘ. 2.P. BEZE MĚ (2 PÍSMENA, ŘEKNU SI BEZ JIR-KY 2 SLABIKY, 6.P. O MNĚ- 3 PÍSMENA, PROTOŽE O JIR-KO-VI – 3 SLABIKY) – ZAPAMATUJ SI DOBŘE TUTO POMŮCKU, BUDEŠ TO POTŘEBOVAT!!! 12, Vypiš všechny druhy číslovek a uveď u každého druhu alespoň 2 příklady (nezapomeň, že jsou určité a neurčité): 13, Co všechno určujeme u sloves: (4) 14, Uveď 3 příklady sloves určitých a 3 neurčitých: 15, Uveď 3 příklady sloves jednoduchých (pozor na SE,SI) a 3 složených: 16, Kterými dvěma způsoby může být vyjádřen budoucí čas: 17, Jaké I/Y se píše v koncovce u sloves v čase přítomném a budoucím jednoduchém (to znamená, že přidám předponu, např. PROMLUV_): 18, V čase minulém u sloves v množném čísle, např . PRACOVAL_(přísudku) jaké I/Y napíšu, když podmět (na který se zeptám KDO?) bude rodu mužského životného: 19, V čase minulém u sloves v čísle množném, např.PRACOVAL_(přísudku) jaké I/Y napíšu, když podmět (na který se zeptám KDO?) bude rodu mužského neživotného: 20, V čase minulém u sloves v čísle množném např. VAŘIL_(přísudku) jaké I/Y napíšu, když podmět (na který se zeptám KDO?) bude rodu ženského: 21, V čase minulém u sloves v čísle množném např. MŇOUKAL_(přísudku) co napíšu, když podmět (na který se zeptám KDO?) bude rodu středního: 22, Urči vše, co můžeme určit u sloves:BUĎ, DRŽ SE, POJĎME, BYLA BY PŘIŠLA, BUDEME JÍST, JÍME, NAJÍME SE, PRACOVAL JSEM, PSÁT: 23, Ke slovesům ze cv. 22 napiš, jestli jsou to slovesa určitá, neurčitá, jednoduchá nebo složená: 24, Doplň: CHLAPCI SE UTKAL_ PŘI ZÁPASECH. STROJE SEKAL_ OBILÍ. ŽENY VAŘIL_ OBĚD. DĚTI SE UČIL_. KOŤATA SI HRÁL_ S KLUBÍČKEM. 24, Na příště si pořádně zopakuj vyjmenovaná slova a koncovky podstatných jmen podle jejich vzorů, budeš to potřebovat!! Vše pošli. M Uč.s. 55 a 56 – všechny příklady písemně pošli + si vyber 2 slovní úlohy. G – Matýskova geometrie 4.ročník – podívej se na video od cv. 56 do konce. VL Uč. 24-27 – pročti PS s.16 a 17 vyplň Do sešitu zase zakresli obě mapky krajů z učebnice AJ – skupin p. uč. Ceeové Naučit slovíčka v ps. s. 76 – B – OUR HOUSE PS s. 44/1 a s.45/2,3 (vzpomeň si IS je číslo jednotné, ARE je množné) – PS ofoť a pošli.