AJ – skupina p. uč. Ceeové 1, PODÍVEJ SE :https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI&t=20s https://www.youtube.com/watch?v=qwg3yTivDow 2, ZAPIŠ DO SEŠITU (UŽ TENTO ČAS POUŽÍVÁME DELŠÍ DOBU, JE TO OPAKOVÁNÍ): PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ –„ PRESENT SIMPLE“ (POUŽÍVÁ SE TAM, KDE DĚLÁM NĚCO OPAKOVANĚ, NAPŘ. KAŽDÝ DEN, ČASTO…) – POZOR NA TO, ŽE MUSÍŠ PŘIDAT U 3. OSOBY, TEDY U HE, SHE, IT KONCOVKU -S KLADNÁ VĚTA - I play tennis. ZÁPOR - I dont play tennis. OTÁZKA - Do I play tennis? KLADNÁ ODP. - Yes, I do. ZÁPORNÁ ODP. - No, I dont. YOU: You play tennis. You dont play tennis. Do you play tennis? Yes, you (I) do.(VĚTŠINOU ODPOVÍDÁME JÁ) No, you dont. HE: He plays tennis. He doesnt play tennis. Does he play tennis? Yes, he does. No, he doesnt. SHE: … - ( DOPLŇ VŠECHNY ZBÝVAJÍCÍ OSOBY PODLE UKÁZEK VÝŠE, TEDY KLADNOU VĚTU, ZÁPORNOU, OTÁZKU A ODPOVĚDI) 3, POŘÁDNĚ SI JEŠTĚ JEDNOU PROJDI PŘEDLOŽKY V UČ. NA S. 52 A PAK DOPLŇ V PS S. 43 Vlastivěda: 1, PROČÍST UČ. 20-23 2, DO SEŠITU MAPY ZE S. 20,22 3, PS S. 14,15 (NEZAPOMEŇ LEPIT ZNAKY KRAJŮ) 4, TESTÍK: A, Vypiš vždy 3 města z krajů: STŘEDOČESKÉHO, JIHOČESKÉHO,PLZEŇSKÉHO, KARLOVARSKÉHO, ÚSTECKÉHO A LIBERECKÉHO ( MŮŽEŠ POUŽÍT ROZKLÁDACÍ MAPU, KTEROU MÁŠ V PS, TEPRVE POTOM SE PODÍVEJ DO SEŠITU, KDE MÁŠ KRAJE ZAKRESLENÉ) B, VYPIŠ Z KAŽDÉHO KRAJE , KTERÉ JSOU NAPSÁNY VÝŠE, 3 ZAJÍMAVOSTI, KTERÉ KAŽDÝ KRAJ MÁ ( MŮŽEŠ POUŽÍT SVOJI NAKRESLENOU MAPKU KRAJE V SEŠITĚ NEBO OBRÁZKY V UČEBNICI A NAPIŠ, PROČ TĚ KTERÁ ZAJÍMAVOST ZAUJALA) ČJ: 1, ZÁPIS DO SEŠITU: ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ ( MOHL BY SE USKUTEČNIT ZA NĚJAKÉ PODMÍNKY) MINULÝ ČAS SLOVESA: „PSAL, PRACOVAL, PRACOVALI + BÝT (VE ZVLÁŠTNÍM TVARU): BYCH, BYS, BY, BYCHOM, BYSTE 2, OPIŠ TABULKU UČ. S. 93. PŘEHLED TVARŮ PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU 3, PÍSEMNĚ: UČ.S.93/2 A 94/6, 4,93/1 – VYHLEDEJ SLOVESA A URČI U NICH OSOBU, ČÍSLO, ZPŮSOB A U ZPŮSOBU OZNAMOVACÍHO I ČAS Matematika: ZAOKROUHLOVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL 1, PŘEČÍST TABULKU UČ. S. 52 (RŮŽOVÁ) 2,VZPOMEŇ : NA KTERÉ ČÍSLO ZAOKROUHLUJEME, TO PODTRHNEME, ČÍSLA PŘED NÍM OPÍŠEME A PODÍVÁME SE NA ČÍSLO, KTERÉ JE ZA PODTRŽENÝM A PODLE TOHO PODTRŽENÉ ZŮSTANE STEJNÉ A NEBO SE O JEDNU ZVĚTŠÍ, ZA NÍM BUDOU SAMÉ NULY) : NA CELÁ ČÍSLA: 7,3 - ZAOKROUHLÍME NA 7,0 NEBO JEN 7 8,6 - NA 9,0 NEBO JEN 9 NA DESETINY: 7,32 NA 7,3 7,38 NA 7,4 3, PÍSEMNĚ – UČ. 52/1, 2,6, 53/9, 55/6 (VŠE, CO JE PÍSEMNĚ POŠLI, KROMĚ ZÁPISŮ DO SEŠITU) Geometrie: TEST 1, VYSVĚTLI, CO JE TO TROJÚHELNÍKOVÁ NEROVNOST 2, ZJISTI POMOCÍ TROJÚHELNÍKOVÉ NEROVNOSTI, JESTLI JDE TROJÚHELNÍK NARÝSOVAT, POKUD ANO, NARÝSUJ: TROJÚHELNÍK KLM: /KL/=6CM, /LM/=4CM, /MK/=5CM TROJÚHELNÍK ABC: (NAČRTNI SI HO A VZPOMEŇ SI, ŽE NEPOPISUJEME JENOM VRCHOLY TROJÚHELNÍKU ALE I PROTĚJŠÍ STRANY TENTOKRÁT S MALÝM PÍSMENEM): a=6cm,b=8cm, c=2cm TROJÚHELNÍK OPR: /OP/=4CM, /PR/=4CM, /RO/=4CM TROJÚHELNÍK MNO: m=5cm, n=3cm, o=9cm 3, NARÝSUJ JAKÝKOLI ROVNOSTRANNÝ , ROVNORAMENNÝ A PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK. (VŠUDE DĚLEJ NÁČRT, KONSTRUKCI A ZÁPIS – POKUD SI NEVZPOMENEŠ, PROJDI SI ZNOVU MATÝSKOVU GEOMETRII 4.ROČNÍK OD CV. 46) Přírodověda 5 - uč. str. 73 - 75, p.s. str. 39 cv. 5, 6; 40