Moji milí sedmáci, máte za sebou dva celé týdny domácí práce. Jsem na Vás moc pyšný, jak pro Vás zcela novou a neobvyklou situaci zvládáte. Velká část z Vás zatím zadané úkoly plní perfektně, nebo minimálně velmi dobře a odvážím se tvrdit, že někteří z Vás pracujete daleko poctivěji, než v rámci běžné výuky ve škole. Takže ještě jednou velká pochvala pro všechny aktivně zapojené, jen tak dál. No a dost bylo chvály je čas na další práci :-) Tento týden na chvíli opustíme Český stát a Evropu a vrhneme se na Zámořské objevy. Práci na tento týden budete mít rozdělenou do dvou fází: 1. fáze: - nejprve budeme pracovat s učebnicí - str. 106-117. - vaším úkolem bude výše uvedené stránky projít - zaměřte se prosím i na str. 116-117, kde najdete historické mapky - u tohoto tématu jsou velmi důležité - všímejte si i obrázků a fotografií s jejich popisky - poskytnou Vám spoustu důležitých informací o tom, jak zámořské objevy probíhaly Úkol č. 1: - na základě práce s učebnicí se pokusíte co nejlépe zodpovědět následující otázky - odpovědi mi prosím zasílejte pokud možno přímo do e-mailu, případně např. jako přílohu ve word či powerpoint dokumentu - pouze v případě, že nemáte k dispozici počítač, tablet apod., použijte možnost napsat odpovědi do sešitu a vyfocené mi je odeslat na e-mail - kdo se zvládne přihlásit do Google class, může využít možnost odevzdat úkol i přímo ve virtuální učebně - termín na dokončení máte tentokrát kratší a to do středy 1. 4. 2020 !!! Otázky: 1) Jaké dva typy lodí byly v období zámořských objevů nejrozšířenější? 2) Jaká nemoc hrozila námořníkům při dlouhém pobytu na moři? 3) Napište jména čtyř významných mořeplavců z období zámořských objevů. 4) Které dvě velké indiánské kultury žily v oblasti Jižní a Střední Ameriky? 5) Napiš jména dvou dobyvatelů, kteří ovládli a zničili původní indiánské kultury. 6) Napište alespoň pět nových věcí, které se do Evropy dostaly z Ameriky 7) Napište jméno slavného anglického piráta, které v 16. stol. přepadal španělské lodě. 2 fáze: - ve středu večer Vám jako doplnění materiálů zašlu na Váš školní e-mail prezentaci a odkaz na video na youtube k tématu Zámořských objevů - prezentaci a odkaz na video si projděte - během týdne se pokusím zprovoznit i vlastní Google class - většina ho již aktivně využíváte s paní učitelkou Faltovou a v plánu ho má minimálně i pan učitel Kvaček - pokud se vše podaří, všechny materiály a informace budou dostupné i v dané virtuální učebně - sledujte proto prosím pečlivě Váš školní e-mail Úkol č. 2: Zápis do sešitů - pošlu Vám ho opět jako přílohu společně s prezentací a odkazy na video + přiložím ho i na google class - tentokrát si zápis napíšete do sešitů za nalepené téma Jagellonci (kdo nemohl nalepit, nechá vynechanou stránku pod nadpisem a píše na novou) - do konce týdne mi pošlete vyfocený zápis v sešitech DŮLEŽITÉ !!!! - v pátek 3. 4. 2020 zkusíme spáchat první společnou hodinu přes videokonferenci a to v 9:00 - 9:30 - pro tuto společnou hodinu bude zapotřebí mít k dispozici funkční PC, notebook, tablet nebo smartphone - ideálně s funkčním mikrofonem a případně web kamerou - není nutné nic dopředu instalovat, pro videokonferenci využijeme platformu google meet - ta nevyžaduje na PC a notebooku žádnou instalaci, pokud máte iPad, tablet s androidem, případně smartphone s androidem či IOS (iPhone), nainstalujte si aplikaci Google Hangouts (je samozřejmě zdarma) - v pátek před 9:00 sledujte povinně Váš školní e-mail, pošlu Vám odkaz na připojení do videokonference - z účasti omlouvá jen nedostatečné technické vybavení apod., berte to prosím jako součást výuky z domova !!!