Český jazyk (Lucie Lammrová) 8. ročník 16.-20.3. Mluvnice Téma - Významové poměry mezi větami hlavními 1. ještě jednou si v učebnici přečtěte oranžové rámečky na stranách 49-51, naučte se nazpamět spojovací výrazy k jednotlivým významovým poměrům 2. do školního sešitu vypracujte cvičení 54/8 (věty správně spojte, doplňte čárky a určete u vět významový poměr) 3. do školního sešitu vypracujte cvičení 55/10 (doplňte ve větách čárky a určete významový poměr) 4. Hravá čeština - pokud jste minulý týden nestihli cvičení 38/2, doplňte si jej 5. Hravá čeština - 39/3 - spojte věty na řádku vhodnými spojkami a určete významový poměr Literatura a sloh Téma - Karel Hynek Mácha - Máj 1. z pracovních listů, které jsem vám rozdala minulou hodinu, se naučte část básně Máj (již jsme si zadávali, text označený číslem 1) 2. do sešitů na sloh napište vše, co se vám vybaví, když se řekne jaro (rozsah 7-10 řádků) 3. zápis do sešitu literatury: Romantismus Karel Hynek Mácha - Máj - český básník a prozaik - představitel romantismu v české literatuře - Máj - lyricko-epická skladba - hlavní postavy - Vilém, Jarmila, Hynek 4. na pracovních listech o Máji si přečtěte všechny ukázky z díla a vyplňte otázky 1-11 Prosím, pokud byste nerozuměli zadání, můžete se mě zeptat na vysvětlení na emailu: lucie.lammrova@zsopatovice.cz. Kontrola vaší práce: Do pátku 20.3. mi prosím na email lucie.lammrova@zsopatovice.cz pošlete fotografii vypracovaných pracovních listů z literatury a vypracovaných cvičení z Hravé češtiny. Děkuji a přeji vám hezké domácí učení:-)