Matematika 6.B – vyučující Miřejovská 1 Dělení desetinného čísla desetinným (učivo vysvětleno na papíře vlepeném ve školním sešitě + v učebnici str. 43 a 44) - postup řešení podle papíru v sešitě nebo podle učebnice - všechny příklady počítat do sešitu - na tvoji školní e-mailovou adresu odesláno zadání včetně vzorových postupů (návodů) u jednotlivých cvičení; správný postup výpočtu, vyřešení vzorového příkladu (jak postupovat) Učebnice 1) beze zbytku - str. 43 / cv. 1 – výpočet + zkouška - str. 44 / cv. 2 celé A i B (výpočet + zkouška), stejný postup jako v předchozím cvičení - str. 44 / cv. 3 slovní úloha – provést zápis, zapsat postup řešení, odpověď - str. 44 / cv. 4 provést výpočty (bez zkoušky), opravit chybné zápisy (nahradit správným znakem) 2) se zbytkem -str. 45 / cv. 5 (vydělit - vypočítat podíl, zapsat zbytek, provést zkoušku, nakonec ještě podíl zaokrouhlit na jednotky (celek, celé - přirozené číslo) -str. 45 / cv. 6 celé A i B (vydělit - vypočítat podíl, zapsat zbytek, provést zkoušku, podíl zaokrouhlit na jednotky, stejný postup jako v předchozím cvičení (str.45 / cv.5) - Zapsat do sešitu poučku: - !!!!! Násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním. Nejprve však vypočítáme to, co je v závorkách.!!! Opsat do sesšitu tyto vzorové příklady: 0,4 . 0,2 + 0,1 = 0,08 + 0,1 = 0,18 0,4 : 0,2 + 0,1 = 2 + 0,1 = 2,1 (0,4 + 0,1) . 0,2 = 0,5 . 0,2 = 0,1 (0,4 + 0,1): 0,2 = 0,5 : 0,2 = 2,5 ( 0,5 : 0,2 = / .10 ; 5 : 2 = 2,5 ) - podle těchto vzorových příkladů vypočítat: str. 45 / cv. 8 pouze sloupec A